Laden Evenementen

« Alle Evenementen

  • Dit event is voorbij.

Pilates thema les

6-06 @ 16:15 - 17:15

|Terugkerend Evenement (Bekijk alle)

An event every week that begins at 16:15 on donderdag, repeating until 12-07-2019

Pilates thema lessen zijn gecombineerde Pilates en Franklin-Methode®lessen met een specifiek onderwerp. Bijvoorbeeld de onderrug, bekken, schouders, adem etc.

Een gebrek aan beweging, verkeerde beweging of een verkeerde houding zijn vaak oorzaak van blessures die zomaar uit het niets lijken te ontstaan. Om dit te veranderen is het nodig om onze vaste gewoonte patronen te onderzoeken. En ons af te vragen of er geen andere, nieuwe wegen zijn die ons meer vrijheid en gemak van bewegen geven. Nieuwsgierig zijn naar je lichaam en haar functioneren helpt daarbij.

In deze les krijg je een duidelijk beeld van datgene wat je wilt gaan trainen. Dit nieuwe beeld passen we toe bij de bekende Pilates oefeningen (basis niveau). Zo profiteer je nog meer van de les. En ben je op weg om soepeler, sterker en vitaler te worden.

Zomercursus van 4 juni t/m 12 juli

6 x € 66,–

www.pilatesgroningen.nl

De lessen zijn gebaseerd op STOTT PILATES®.
STOTT PILATES® is een moderne aanpak van de klassieke Pilates methode. Het is gebaseerd op de anatomie en biomechanische principes van het lichaam en werkt vanuit de natuurlijke s-curve van de wervelkolom.

In de Pilates-oefeningen zijn drie lagen aangebracht (basis, midden en gevorderd) zodat iedereen op zijn of haar eigen niveau kan trainen en toch een volledig oefenprogramma doorloopt.
Het programma bestaat uit:
· een warming-up
· oefeningen die de wervelkolom buigen, strekken, zijwaarts buigen en roteren
· oefeningen die werken aan je uithoudingsvermogen, kracht, coördinatie, balans
· oefeningen die werken aan het stabiliseren van de spieren rondom gewrichten

Je begint te trainen met de spieren die het dichtst op je skelet liggen (spieren om te stabiliseren), daar mee versterk je je kern.
In de volgende fase blijf je deze spieren trainen en ga je ook de meer oppervlakkige lange spieren trainen (spieren om te bewegen).
Daarna worden de oefeningen waarbij je werkt aan uithoudingsvermogen, kracht, balans, coördinatie en vloeiende bewegingen gevoegd tussen de andere oefeningen.

Gegevens

Datum:
6-06
Tijd:
16:15 - 17:15
Evenement Categorie: